Dermalogica, we are skin experts. We read the skin.

Dermalogica is niet mooi of luxueus. Dermalogica zorgt gewoon voor een mooie gezonde huid. Dit innoverende merk uit Amerika, dat in 1986 in Los Angeles werd opgericht door de Engelse schoonheidsspecialiste Jane Wurwand, is de onbetwiste nummer 1 in professionele huidverzorging in meer dan 80 landen.

Dermalogica: hoe het allemaal begon

Het succes van Dermalogica begon in 1983 toen Jane emigreerde naar de VS met een vergunning voor huidtherapie in Engeland op zak. Totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van “beauty therapists”, kwam ze tot de ontdekking dat vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen niet bestonden in Amerika.  Dus richtten zij en haar man Raymond International Dermal Institute op (IDI). Vandaag de dag wordt het IDI gezien als de top voor postgraduate opleidingen op het gebied van gezicht- en lichaamsbehandelingen. Het IDI heeft wereldwijd meer dan 40 vestigingen. 


1986: het ontstaan van Dermalogica

Jane Wurwand kwam er al snel achter dat er geen productlijn op de markt was die aansloot op haar opleiding en die volledig gericht was op een gezonde huid, en niet op “beauty” . Daarom ging ze haar eigen producten ontwikkelen en zo werd Dermalogica in 1986 geboren. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Daarnaast mochten producten niet worden getest op dieren en moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een enorme opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen. 

Belangrijkste pijlers: educatie en onderzoek

Naast het weglaten van gangbare irriterende ingrediënten introduceerde Dermalogica nog een nieuw element: de gespecialiseerde kennis van de professionele huidexpert. Dermalogica’s belangrijkste pijlers zijn educatie en onderzoek die beschikbaar zijn voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten. Deze hebben tot doel om ervoor te zorgen dat schoonheidsspecialisten niet alleen meer (theorie en praktijk) huidkennis vergaren, maar ook dat zij zichzelf kunnen ontwikkelen tot experts in het vak. Alle opleidingen zijn ontwikkeld door het IDI (International Dermal Institute).

Dermalogica wereldwijd

Dermalogica’s producten worden in Amerika geproduceerd en worden alleen verkocht via instituten waar door Dermalogica opgeleide professionele huidexperts werken. Het bedrijf is van een eenvoudige kleine ruimte in Marina del Rey (Californië) uitgegroeid tot een complex van 145.000 m2 in Los Angeles, en heeft nu in ruim 80 landen eigen vestigingen. Dermalogica’s visie is altijd dezelfde gebleven: een gezonde huid dankzij een professioneel opgeleide schoonheidsspecialist.